بهینه سازی موبایل فرندلی رایگان
طراحی موبایل فرندلی Mobile Friendly چیست؟ به همراه معرفی ابزار مناسب برای تست موبایل فرندلی
گوگل برای نمایش وب سایت ها در سایز موبایل اهمیت ویژه ای می دهد اما گستره بررسی هایش وسیع نیست اما سخت گیرانه است. هم اکنون در سطح اینترنت سایت ها و ابزار های زیادی این کار را انجام میدهند. در ویدیو بالا با این ویژگی کار کردیم و سایت واکنش گرا را از سایت غیر واکنشگرا تشخیص دادیم. بنابراین به جای ساختن نسخه جدیدی از وب سایت برای آیفون ۷، گلکسی اس ۶، بلک بری و هر دستگاه جدید دیگر، با استفاده از این ویژگی به سادگی و هوشمندانه می توان تغییرات لازم را ایجاد کرد. اغلب یکی از مزایای استفاده از قالب های وردپرس جدید است که به صورت پیشفرض با ویژگی ریسپانسیو یعنی سازگار با گوشی های تلفن همراه ارائه می شود. از کاهش اندازه تصاویر گرفته تا برش دادن HTML غیر ضروری و بهینه سازی اسکریپت های فشرده و غیره.
این ابزار به شما پیشنمایشی از سایتتان در دستگاههای مختلف نشان میدهد. از آنجایی که ساختار کلی تلفنهای همراه با لپتاپ و کامپیوترهای رومیزی متفاوت است، میتوان از بعضی از قابلیتهای موبایل برای بهبود عملکرد سایت استفاده کرد. برای نمونه میتوان از حافظه کش گوشی هوشمند برای ذخیرهسازی دادههای اصلی بهره برد و به این شکل از بارگذاری مکرر و اتلاف زمان جلوگیری کرد. همچنین میتوان از تصاویر واکنشگرا برای سایت استفاده کرد که اندازه و وضوح خود را با دستگاه تنظیم میکنند. گوگل ابزاری به نام page speed insights در منتشر کرده است که علاوه به بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات به وبمستر ها کمک میکند تا سایتی هماهنگ با استاندارد های mobile friendly داشته باشند.
این اندازه ها یک استاندارد خاص دارند و صفحه سایت تنها در صورت رسیدن به این اندازه ها تغییر حالت میدهد. با فشردن این دکمه ربات های گوگل شروع به بررسی صفحه مورد نظر می کنند که معمولا چند روزی طول می کشد. و در صورت رفع این خطا تعداد آن صفر و وضعیت به حالت Passed در خواهد آمد. پس از انجام تغییرات خود از قسمت mobile usability روی خطای مورد نظر کلیک کنید. در صفحه جدید در قسمت Example روی صفحه ای که مشکلش را حل کردید کلیک کنید. اگر از google search console استفاده می کنید، آزمایش کل سایت شما با گزارش قابلیت استفاده از موبایل ساده تر است.
این به آنها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا صفحه شما با جستجوی آنها مرتبط است یا خیر. اگر توضیحات متا کوتاه و توصیفی داشته باشید، کاربران موبایل بیشتری را مجبور خواهید کرد که روی سایت شما کلیک کنند. استفاده از کلمات کلیدی محلی به شما کمک می کند در نتایج جستجوی محلی بیشتری ظاهر شوید. این یک استراتژی عالی است که به شما کمک می کند در استراتژی سئوی موبایل خود برتر باشید. از طریق این ابزار می توانید ببینید که سایت شما در کجا عملکرد خوبی دارد و کجا نیاز به بهبود دارد. گوگل راه هایی را برای بهبود زمان بارگذاری سایت برای کاربران موبایل به شما ارائه می دهد.
گوگل با معرفی الگوریتم Mobilegeddon در سال ۲۰۱۵ به سایتهایی که برای موبایل بهینه شدهاند اولویت داد. اگرچه دو اصطلاح «Responsive» و «Mobile Friendly» اغلب بهجای یکدیگر استفاده میشود اما این دو مفهوم با یکدیگر یکسان نیستند. تکنولوژی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا به شکلی است که با همه دستگاههای هوشمند بهصورت اتوماتیک سازگار میشود و محتوا را مطابق با اندازه صفحه نمایش آنها به کاربر نشان میدهد. با این حال، ویژگی ریسپانسیو بودن یکی از فاکتورهایی است که کمک میکند تا سایت شما برای نمایش در موبایل مناسب یا بهاصطلاح موبایل فرندلی باشد. علاوه بر ویژگی ریسپانسیو، مواردی که در این مقاله نام برده شد، در موبایل فرندلی بودن سایت تاثیرگذار هستند.
این شامل عواملی مانند سرعت بارگذاری صفحات، نحوه دسترسی به محتوا و حتی تجربه کاربری در کلیک کردن بر روی لینکها و دکمهها میشود. تفاوت اصلی بین طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) و موبایل فرندلی به نحوهی تعامل سایت با دستگاههای مختلف برمیگردد. یک سایت موبایل فرندلی به گونهای طراحی شده که در همه دستگاهها بهطور مشابه نمایش داده شود، اما ساختار و اندازهها تغییر نمیکنند. برای مثال، اگر سایتی در نسخه دسکتاپ سه ستون داشته باشد، همان سه ستون در موبایل نیز نمایش داده میشود، اما در ابعاد کوچکتر. این نوع طراحی ممکن است برای کاربران موبایل تجربه کاربری خوبی فراهم نکند، چرا که فونتها و دکمهها کوچکتر و استفاده از آنها سختتر است. در مقابل، طراحی ریسپانسیو بهطور پویا ساختار سایت را بر اساس اندازه صفحه نمایش و نوع دستگاه تغییر میدهد.
در این راهنمای رایگان شما برخی از نکات و تکنیک های آن را کشف خواهید کرد SEO از وب سایت های تلفن همراه که در سال 2024 عالی کار می کنند. اگر میخواهید سایت خودتون رو با سلیقه خودتون طراحی و ریسپانسیو کنید، دوره آموزش طراحی سایت و دوره آموزش سئو بهترین انتخاب برای شماست. Varzesh3 از نظر این ابزار گوگل هم یک سایت غیر ریسپانسیو است و با استانداردهای موبایل فرندلی هماهنگ نیست. امروزه اکثر سیستم های مدیریت محتوا به شما امکان استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو را میدهند. واژه انگلیسی mobile-friendly مفهومی جز تناسب وبسایت ها با انواع رزولوشن های موبایل و تبلت ندارد. پس از واردکردن لینک سایت در ابزار فوق به شما اعلام میشود که آیا این سایت متناسب با استاندارد های لازم جهت نمایش مناسب محتوا در صفحات موبایل را رعایت کرده است یا خیز.
از آنجا که صفحات موبایل کوچکتر از لپتاپها هستند، دسترسی به تمام بخشهای سایت و خواندن محتوا در آنها ممکن است کمی چالشبرانگیز باشد. از سوی دیگر، با توجه به رشد چشمگیر استفاده از گوشیهای هوشمند، اگر وبسایت شما برای موبایل بهینه نباشد، احتمالاً تعداد زیادی از بازدیدکنندگان خود را از دست خواهید داد. موبایل فرندلی بودن سایتها نه تنها برای کاربران مهم است، بلکه بهصورت مستقیم بر سئو و رتبه سایت در نتایج گوگل تاثیر میگذارد. استفاده از این ابزارها به شما کمک میکند که مطمئن شوید سایتتان در موبایل بهدرستی نمایش داده میشود و تجربه کاربری بهتری ارائه میدهد. همچنین، با بهبود سرعت و عملکرد سایت در موبایل، میتوانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و در جلب اعتماد کاربران موفقتر باشید. به این ترتیب گوگل برای تعیین اینکه کدام سایتها موبایل فرندلی نیستند از Webmaster Tools استفاده کرد و شروع به ارسال هشدار به صاحبان آن سایتها نمود.
این ابزار گزارشی دقیق از نحوه نمایش سایت شما در دستگاههای هوشمند ارائه میدهد و پیکربندی، ابعاد محتوا و نحوه نمایش پهنای باند سایت را بررسی میکند. سایتی که موبایل فرندلی باشد، در گوشیهای همراه بهراحتی قابل پیمایش است، سریع بارگذاری میشود و تجربه کاربری روانی را برای بازدیدکنندگان فراهم میکند. چنین سایتی، با بارگذاری سریع و ارائه اطلاعات در یک صفحه با پیمایش راحت و گزینههای لمسی مناسب، بهطور مؤثری نیاز کاربران را برطرف میکند. حدودا از سال 2015 بود که گوگل با بررسی نتایج جستجو به این نتیجه رسید که تعداد کاربران موبایلی نسبت به کاربران دسکتاپ در حال افزایش است. پس از آن هم با معرفی الگوریتم mobilegeddon، به وب سایت هایی که برای نمایش در صفحات موبایل بهینه شده اند، اهمیت بیشتری داد.
از ابزارهایی مانند Google Mobile-Friendly Test استفاده کنید تا بررسی کنید که سایت شما واقعاً موبایل فرندلی است یا خیر. این ابزار به شما گزارش دقیقی از مشکلات موجود می دهد و کمک می کند که سایت خود را برای موبایل بهینه تر کنید. اگر در مشهد زندگی میکنید باید بدانید که آژانس مهام با سابقه 7 ساله در حوزههایی نظیر طراحی سایت در مشهد و خدمات سئو در مشهد و سئو موبایل بعنوان بهترین آژانس بازاریابی محتوا در مشهد شناخته میشود. برای اطلاعات بیشتر از ابزار های سئو و افزونه های طراحی سایت به سایت مهام مراجعه کنید. موبایل فرندلی به معنای سازگاری وب سایت شما با نمایش در تلفن های همراه است. ممکن است صفحه پاپ آپی که به تازگی در سایت فعال کردید، در موبایل ظاهر خوبی نداشته باشد یا منو موبایلی آن بعد از باز شدن، به شکل مناسبی نمایش داده نشود.
عناوین و توضیحات متا شما اولین چیزهایی هستند که بازدیدکنندگان موبایل هنگام جستجوی وب سایت شما در گوگل می بینند. گوگل برای سالها وبسایتهایی را که از «پاپآپهای نفوذی» استفاده میکنند جریمه میکند. نمایه سازی موبایل اول به این معنی است که گوگل در درجه اول از نسخه موبایل صفحه وب برای خزیدن و نمایه سازی به جای نسخه دسکتاپ استفاده می کند. به منظور دسترسی آسوده تر در هنگام نظر دهی، نام، ایمیل و وبسایت مرا در این مرورگر ذخیره کن. در موبایل کاربران با استفاده از انگشت خود دکمه ها و لینک های صفحات وب را لمس می کنند به همین خاطر باید فاصله ای منطقی بین آن ها رعایت شود. وقتی محتوای صفحه وب شما از عرض صفحه نمایش بیشتر باشد و اسکرول افقی در دیوایس شما دیده شود.
برخلاف تصور خیلیها، محتوای تولیدشده برای سایتهای موبایل فرندلی با انواع دسکتاپ فرندلی تفاوتهایی دارد. برای مثال استفاده از نشانهگذاری برای شمردن موارد و استفاده از تصاویر کوچکتر و کمحجم میتواند به تولید محتوای بهینه برای سایتهای سازگار با موبایل کمک کند. کاربران گوشیهای هوشمند باید بتوانند در کمترین زمان به اطلاعات موردنظر خود برسند بدون آنکه نیاز باشد، صفحات زیاد و پاراگرافهای طولانی را جستجو کنند. همچنین میتوانید از لینکهای بیشتری در محتواهای متنی سایت استفاده کنید تا دسترسی مناسبتری به کاربران خود دهید. گوگل و سایر موتورهای جستجو برای سایتهای موبایل فرندلی اعتبار بیشتری قائل هستند و آنها را با رتبه بهتری نمایش میدهند. موتورهای جستجو سایتهای سازگار با گوشیهای هوشمند را کاربرپسندتر میدانند و آنها را به کاربران موبایل پیشنهاد میکنند.
هنگامی که سئوی موبایل را انجام می دهید، تجربه سایت مثبتی را برای کاربران فراهم می کنید تا در هر دستگاهی، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش، عالی به نظر برسد. یک سایت موبایل فرندلی بهگونهای طراحی شده که بهراحتی در صفحات کوچکتر مانند موبایل و تبلت قابل استفاده باشد و تمرکز اصلی آن روی بهبود تجربه کاربری در این دستگاهها است. این نوع طراحی به کاربران امکان میدهد که با استفاده از گوشیهای هوشمند خود بهآسانی به محتوا دسترسی پیدا کنند و بهصورت مؤثر با سایت تعامل داشته باشند. همانطور که از نام آن پیداست، سایتهای موبایل فرندلی برای گوشیهای هوشمند طراحی شدهاند! آنها بهخوبی خود را با ابعاد کوچکتر صفحهنمایش موبایل سازگار میکنند و در هر تلفن همراهی ظاهر مناسبی دارند.
با همراهی ما در این مقاله نکسیلا، شما با مفهوم موبایل فرندلی آشنا میشوید و راهکارهای عملی برای بهبود تجربه کاربری در دستگاههای موبایل را فرا میگیرید. اکنون وقت آن رسیده است تا وب سایت یا برنامه کاربردی خود را به یک سطح بالاتر از سادگی برای کاربران موبایل خود ببرید. با افزایش تعداد کاربران موبایل و اهمیت محتوای دیجیتال، وبسایتها و برنامههای کاربردی نیز باید بازترین دسترسی را به این دستگاهها فراهم کنند. موبایل فرندلی (Mobile Friendly) به معنای ارائه تجربه کاربری بهینه و دوستانه برای کاربران دستگاههای موبایل است. در این بخش به بررسی مراحل اصلی برای تبدیل سایت خود به یک سایت موبایل فرندلی خواهیم پرداخت.
در سایت ریسپانسیو، سه ستون در دسکتاپ ممکن است به یک ستون در موبایل تغییر کند و محتوا و تصاویر بهطور خودکار تنظیم شوند تا تجربه بهتری برای کاربران موبایل فراهم شود. این نوع طراحی به کاربران امکان میدهد که بدون نیاز به زوم یا اسکرول اضافی، بهراحتی از سایت استفاده کنند. موبایل فرندلی بودن سایت یکی از اصولی ترین عوامل در جذب و حفظ کاربران آنلاین است. بهینه سازی سایت برای دستگاه های موبایل نه تنها تجربه کاربری بهتری فراهم می کند، بلکه در رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو تأثیر مثبت خواهد داشت. سایتی که موبایل فرندلی باشد و رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشد، علاوه بر بهبود تجربه کاربری و افزایش فروش، میتواند تأثیر مستقیمی بر هویت و اعتبار برند شما بگذارد. کاربران هنگام استفاده از سایتی که بهخوبی در گوشیهای هوشمند عمل میکند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و این تجربه مثبت، تصویر بهتری از برند شما در ذهن آنها ایجاد میکند.
سایت هایی که براساس تکنولوژی های موجود در موبایل طراحی شده، وب سایت های mobile-friendly مینامیم. اگر میخواهید با سئوی موبایلپسند موفق باشید، باید روی تجربه کاربر تمرکز کنید. هنگامی که تجزیه و تحلیل ریسپانسیو بودن سایت شما کامل شد، ایده بهتری از کاری که باید برای استراتژی سئوی موبایل خود انجام دهید خواهید داشت. این کار موبایل فرندلی بودن سایت شما را آزمایش می کند و URL ها را با توجه به مشکلاتشان دسته بندی می کند. استفاده از دستگاه های تلفن همراه در چند سال گذشته به شدت افزایش یافته است. هفتاد و شش درصد از مصرفکنندگان از دستگاههای تلفن همراه خرید میکنند و انتظار میرود این تعداد افزایش یابد.
در واقعیت، اکثر کاربران تنها سه ثانیه از زمان خود را در اختیار شما قرار می دهند. اول از همه، شما باید تعیین کنید که آیا سایت شما در حال حاضر موبایل فرندلی است یا خیر یعنی دارای صفحات سازگار با موبایل است یا خیر. در این اطلاعیه گوگل رسما اعلام کرد که وب مستر ها طراحی ریسپانسیو را باید علاوه بر موبایل برای تبلت و سایر دستگاه های هوشمند نیز در نظر بگیرند. حدود یک سال بعد، در تاریخ 16 مارس 2016، گوگل اعلام کرد که در اوایل ماه مه الگوریتم موبایل فرندلی را به روز رسانی خواهد کرد. گوگل به موازات اینکه الگوریتم جدید را ارائه می دهد، ابزار هایی را نیز در اختیار وب مستر ها قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های خود را متناسب با الگوریتم جدید بهینه کنند. موبایل فرندلی یعنی سایتت از لحاظ موبایل و تبلت بهینه باشه و سازگاری داشته باشه.
کلمه کلیدی مانند “گل فروشی در هریسبورگ، PA” یک مثال عالی از یک کلمه کلیدی محلی است. اگر کسی به دنبال یک گل فروشی محلی باشد، احتمالاً «فروشگاه گل در [شهر]» را برای یافتن آن جستجو می کند. اگر می خواهید در سئوی موبایل موفق باشید، هنگام استفاده از پاپ آپ ها در صفحه خود احتیاط کنید. میتوانید mobile friendly Test را در Google جستجو کنید یا مستقیماً به وبسایت بروید . یک راه آسان برای تست سازگاری با موبایل، استفاده از ابزار تست صفحه موبایل گوگل است.
اما این سایتها دقیقا چطور طراحی میشوند؟ از کجا بفهمیم سایت ما چنین قابلیتی دارد؟ آیا ابزاری برای این کار وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به این پرسشها پاسخ بدهیم. ساختار تلفنهای همراه به شما این امکان را میدهد تا از قابلیتهایی مانند حافظه کش گوشی برای ذخیرهسازی دادههای مهم استفاده کنید. این کار باعث میشود صفحات سایت بدون نیاز به بارگذاری مکرر، سریعتر در دسترس باشند. همچنین، استفاده از تصاویر واکنشگرا که بهطور خودکار اندازه و وضوح خود را با دستگاه کاربر تطبیق میدهند، به بهبود عملکرد سایت کمک میکند. PageSpeed Insights یکی دیگر از ابزارهای معروف گوگل است که علاوه بر بررسی سرعت سایت، به موبایل فرندلی بودن آن نیز میپردازد. این ابزار به شما کمک میکند بفهمید سایت شما در دستگاههای موبایل چقدر سریع و کارآمد است و چه نکاتی باید برای بهینهسازی در نظر گرفته شود.
این ابزار به شما نشان میدهد که آیا سایت شما Mobile Friendly است یا نیاز به بهبود دارد. شما میتوانید با وارد کردن آدرس URL سایت خود در این ابزار، نتایج دقیقی درباره مشکلات احتمالی دریافت کرده و اقدامات لازم برای بهبود را انجام دهید. AMP روشی است که با استفاده از آن میتوانید سرعت صفحات سایت خود را برای دستگاههای موبایل بهینه کنید. در واقع گوگل پروژه AMP را با هدف بهینهسازی صفحات سایت و بارگذاری سریع آنها در دستگاههای موبایل ایجاد کرد. از آنجایی که زمان بارگذاری صفحه یکی از فاکتورهای رتبهبندی گوگل است، پس صفحاتی که AMP هستند، رتبهبندی بهتری در نتایج جستجو دارند.
اگر سایت شما هنوز موبایل فرندلی نیست برای شروع بهتر است روی بهینه سازی صفحات کلیدی برای کسب و کار خود تمرکز کنید (به عنوان مثال، صفحه اصلی، صفحه تماس با ما و صفحه لندینگ ها). کافی است به لینک فوق مراجعه کنید و آدرس صفحات سایت خود را وارد کرده و روی دکمه (TEST URL) کلیک کنید. این معیارها شامل سرعت بارگذاری، قابلیت لمس آسان دکمه ها و خوانایی متون است. ابزار Google Mobile-Friendly Test به شما کمک می کند تا عملکرد سایت خود را بررسی کنید و مشکلات احتمالی را رفع کنید. برای بررسی سازگاری سایت با موبایل، میتوانید از سایت «Responsive Design Checker» نیز استفاده کنید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/